fredag 23 november 2012

Vid middagsbordet

Dags för en ny sittning med nya bordsgäster.
På menyn står baconinlindad kyckling med ädelostfyllning.

Bordsgäst nr 1:
Jan Björklund
Enligt mig, en av Sveriges bästa politiker. Därmed inte sagt att jag delar alla hans åsikter. I partiledardebatter och utfrågningar tycker jag Björklund utmärker sig i sina uttryckssätt och har en balans i att vara både sansad men också känslosam.
Han pratar skatt och ekonomi så att man förstår. Han talar också i klarspråk till skillnad från andra politiker som inte verkar kunna svara JA eller NEJ på frågor.



Bordsgäst nr 2:
Thomas Kanger
Jag läser inte mycket romaner. Men jag har läst flera av Kangers deckare som handlar om Västeråspolisen Elina Wiik. Dels för att handlingen utspelar sig i trakterna omkring där jag bor, men också för att dom helt enkelt är bra och lättlästa.






Bordsgäst nr 3:
Rikard Palm
För att han har med alla sina "bloopers" fått mig att skratta åtskilliga gånger.



Bordsgäst nr 4:
Zlatan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar