torsdag 27 september 2012

Special för hemgruppen

Hej alla ungdomar i hemgruppen!
Här kommer en bloggpost bara för er. (Lite för att jag har dåligt samvete att jag ställde in samlingen ikväll).

Ni är alla underbara! Är du tveksam på det så läs denna vers varje morgon en period:

”Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl.” (Ps. 139)

Ni kommer väl ihåg det här med att ha en bibelvers i fickan? …och läsa den varje dag i en vecka. Det är ett bra sätt att läsa och studera Bibeln på. Gud kan, genom den Helige Ande, visa dig så mycket i en enda bibelvers. Dessutom kan man behöva begrunda en vers ibland för att riktigt få den att sjunka in i hjärtat. Hur som haver…

Du har en underbar Fader i himlen som älskar dig. Ja, hans Son – din underbare Frälsare, visade och be-visade denna kärlek på korset. Tänk vad underbart det kristna livet är! Inte för att livet är en dans på rosor hela tiden, utan för att vi är kopplade med himlen!
You only live once – är bara trams! Vi lever för evigheten!

”Hur underbara är inte stegen av dom som förkunnar det goda budskapet.” (Rom 10:15)

Låt dina steg vara underbara. Förkunna Guds underbara kärleksbudskap genom ditt liv. Älska Jesus av hela ditt hjärta och låt INGET eller INGEN komma i vägen mellan dig och Jesus.

Imorgon är det fredag. Då kör vi Kungens som vanligt. Kl. 23:00 så åker vi (både jag & Ulrika) tillsammans med hemgruppen efter Kungens (och om det finns plats för någon mer) till Donken och käkar kvällsmat. Salam bjuder…

(Närå, alla får betala själva) Men å andra sidan kan du låta dina steg få vara underbara för någon genom att bjuda den som inga pengar har.

Bless!!! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar