söndag 21 oktober 2012

FIFA13, Vägen till synd och syskonkärlek

Hej alla 10 000 -tals som följer min blogg dagligen  ;)

Jag ber om ursäkt för det längre uppehåll som ägt rum. Detta beror på fullspäckat schema och dålig mentalitet. 



Hur som haver...

Det har varit en innehållsrik och spännande helg.
 I fredags delade vi upp kungens i två. (Alltså Kungens - namnet på kyrkans fredagskvällar,  annars vore det hemskt.) Tjejer i vårt hem tillsammans med min underbara fru Ulrika och i kyrkan var vi ett tjog underbara killar.



I kyrkan blev det tacos och naturligtvis en turnering i FIFA13. Jag vann!

Eller ja, nästan i varjefall. Jag borde ha vunnit. Rent speltekniskt vann jag, även om inte det officiellt erkändes, men jag tror alla upplevde något åt det hållet.
Det var kul att se Salam vinna över sin bror Firas i finalen. Båda har jag lärt upp från grunden hur man dirigerar spelarna, lägger upp strategier och gör det bästa av fasta situationer. Firas har utvecklat sitt uppspel något enormt -kul att se. 

(Ovanstående stycke kan innehålla ett och ett annat faktafel.)

Utöver FIFA och mat så hade vi en samling där jag grundligt gick igenom hur ”vägen till synd” ser ut. Hur synden verkar i våra liv och vad kan man göra för att beskydda sig.



Idag, söndag, predikade jag om ”Att leva tillsammans” vilket är i linje med kyrkoårets tema för dagen. Kontentan av min undervisning går ut på att vi behöver Jesus i våra relationer. Det får tydliga uttryck och synliggörs i hur vi är mot varandra och hur vi tillsammans möter livet. (Vilket går att koppla samman lite med fredagens undervisning.) 

Vi behöver också bli uppfyllda av den helige Ande. Anden hjälper oss och är vår drivkraft till att tala rätt till varandra och att älska varandra uthålligt. 



Blir du nyfiken av vårt arbete i kyrkan så är du varmt välkommen på våra olika verksamheter.



Gud välsigne dig

Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar